Apró tippek fogyáshoz

A súlyfelesleg sokak problémája, így rengetegen, különféle megoldásokkal igyekeznek tenni ellene. Ezek a megoldások az ésszerűtől az elképesztőig, a könnyűtől a borzalmasan nehézig mindenfélék. Mindezek tetejébe még a gyorsan változó divat is folyton kitermel újabb fogyókúrás trendeket. Érthető, hogy egy kezdő fogyókúrázó, aki csak most kezdett el a súlyvesztéssel foglalkozni, nem tudja eldönteni, miként érje el célját.

Most nem egy újabb varázsszert vagy „A megoldás”-ként beállított módszert akarunk az olvasó elé tárni, hanem inkább olyan hétköznapi és aprónak tűnő megoldást mutatunk, amivel szinte észrevétlenül csökkentheti a naponta bevitt kalóriákat, növelheti az energiafelhasználását. Mindezt azért, mert tudjuk, hogy bár mindenki szeretne csodás alakot, nem mindenkinek van ideje és energiája napi szinten órákat foglalkozni célja elérésével.

Akkor íme az apó tippek, melyekkel hosszú távon nagy eredményeket lehet elérni:

  • Elegendő alvás: Az alvás alapvető fontosságú szervezetünk megfelelő működéséhez. Ha nem alszunk eleget, szervezetünk intenzívebben raktároz. Ez egy bonyolult folyamat, de sajnos nagyon egyszerűen végbemegy a kórosan keveset alvós szervezetében. a napi 6-8 óra alvásra szükség van, az, hogy kinek mennyi az ideális, változó.
  • Reggel citromos víz: Ha a napot 3 deciliter citromos vízzel kezdjük, akkor egyrészt hidratálunk, másrészt beindítjuk tápcsatornánkat, emésztőrendszerünket. a citromsav roppant jó hatással van egész működésünkre, segíti a zsírok lebontását és némileg gátolja azok beépülését a szervezetbe.
  • Elegendő folyadékbevitel: A víz az élet alapja, legalábbis a Földön. Testünk több mint 705-át víz alkotja, így érthető, hogy a megfelelő működéshez, így a méregtelenítéshez és aza nergia kinyeréséhez is szülség van rá. ha eleget iszunk, még csak nem is leszünk annyira éhesek. Sok esetben az ember hajlamos éhségérzetnek ítélni azt, ami valójában szomjúság.
  • Kávé cukor nélkül. Ha szeretjük a kávét, igyekezzünk cukor nélkül inni. Egy kanál vagy egy koca cukor is sok, annak ledolgozásáért taposógépen például majdnem tíz percet kell dolgozni. Kaphatóak különböző édesítők, bár ezeknek az ízét sokan nem szeretik és bizony annak ellenére, hogy a hízást nem segítik elő, nem egészségesek.
  • Csökkentett zsírtartalmú tejtermékek: Nagyon nem mindegy, hogy a 2,8-as vagy az 1,5-ös tejet vesszük meg. Lehet kapni már tejfölből, vajból és szinte mindenből olyat, amiben csökkentették a zsírtartalmat. Hosszú távon komoly kalóriaminusz.
  • Köret gyanánt inkább zöldség: Sült krumpli, tészta, rizs helyett legalább minden második alkalommal zöldköretet válasszunk. Egyrészt kevesebb kalóriát jelent, másrészt rengeteg fontos vitamint, ásványi anyagot viszünk be ezzel.
  • Pár megállót le lehet gyalogolni: Ha a közeli boltba, közel lévő munkahelyre vagy parkba indulunk, nem kell tömegközlekedési eszközre szállni vagy autóba ülni. Egy egészséges szervezet számára kimondottan jó, ha mozog, nem megterhelő félóra séta, válasszuk a lábbuszt.
  • Szénsavas italok mellőzése: A szénsav felfúj, szárít és erősíti az éhségérzetet, így mindenképpen csakis ellenünk dolgozik.

Olajos magvakat csak mértékkel: Bár az olajos magvak telis-tele vannak értékes anyagokkal, roppant magas a kalóriatartalmuk is, így ezekből fogyasszunk naponta, de csak kis mennyiséget.

Kategória: Közélet | Címkék: