Ezeket kerestük a legtöbbször 2015-ben

A Google a tőle megszokott módon ismét nyilvánosságra hozta a 2015-ös esztendő általános statisztikáit, amelyekből kiderült, hogy milyen kifejezésekre és kulcsszavakra kerestek rá az emberek a legtöbbször a tavalyi esztendőben. Ennek köszönhetően kiderült, hogy milyen témák érdekelték a leginkább az embereket az elmúlt hónapokban.

A vezető hírek

A Google adatai alapján a hírek kategóriában a legkeresettebb kifejezés az „időjárás” volt, így az emberek jelentős többsége hiába tartja megbízhatatlannak az időjóslás tudományát, mégis nagyon kíváncsiak arra, hogy milyen idővel számolhatnak az elkövetkezendő időszakban. Mivel hírekről van szó, így nem véletlen, hogy a sorban a következő kifejezés a legnagyobb magyar híroldalra utal, így az „index” lett, míg a harmadik helyen ismét időjárási témájú kulcsszó, az „időkép” szerepel, utalva az egyik legismertebb hazai időjárási weboldalra. A keresőszavak összetételét természetesen jelentős mértékben befolyásolta, hogy éppen mi történt a nagyvilágban, így például tavaly januárban az internetes keresések élmezőnyét a „charlie hebdo” kifejezés uralta, hiszen mindenki szeretett volna friss híreket kapni a francia vérengzések kapcsán a történteket követő hetekben.

Nagy általánosságban a legkeresettebb kulcsszavak – semleges kategóriában – sorban a Facebook, a Youtube és meglepő módon a Google voltak, amelyek évek óta trendszerűen, ebben a sorrendben szerepelnek a keresőóriás listáján a globális felhasználók statisztikáinak tekintetében is.

A Google keresőjére ismét nagy hatást gyakorolt a karácsony, amely alaposan módosította az év többi részére jellemző statisztikai görbéket, ezáltal megnövekedett a számítástechnikai, valamint az elektronikai eszközökre vonatkozó keresések mennyisége. Az éves átlaghoz képest decemberben 20 százalékkal többet kerestek ilyen kifejezésekre a felhasználók a Googéle keretein belül, és a márkanevek kapcsán az év slágere ebben az időszakban a Huawei és a Samsung voltak.

Használt lakás és használt autó

Az autó- és az ingatlanpiac is élénket virágzott tavaly a Google szerint, így az autók és járművek kategóriájában a használtautó kifejezés volt az élen, amit aztán az „olx” és az „autó” kifejezések követtek, ami sokat elmond a magyar keresők vásárlási szokásairól, illetve arról is, hogy milyen közegben szeretnek érdeklődni használt gépjárművek iránt.

Az új lakástámogatás miatt várható volt, hogy a témához kapcsolódó keresések megszaporodnak majd a Google keresőjében. A dobogós helyeket még mindig a „lakás”, az „albérlet” és az „ingatlan” szavak uralták, amelyek mellett az „eladó lakás”, az „eladó ház” és a „kiadó lakás” is előkelő helyen végeztek. A korábbi évekhez mérten minél nagyobb mértékű aktivitás folyt az ingatlanpiaci keresések kapcsán, ami előrevetítheti azt, hogy a jövőben talán komolyabb fellendülés tapasztalható majd ezen a téren Magyarországon.

Kategória: Közélet