Dishonored 2 előzetes

Az Arkane Studios által készített Dishonored az előző konzolgeneráció egyik legjobb és legkülönlegesebb lopakodós akciójátékává vált, amihez egyszerűen kötelező volt folytatást készítenie a fejlesztőknek.

A sajátos steampunk univerzum, a belső nézetes lopakodás, a kiegyensúlyozott játékmenet, a természetfeletti erők alkalmazása, a nagyszerű sztori vagy a kiváló harcrendszer mindmáig kellemes emlékként őrzik bennünk az alkotás nevét, amihez ráadásul néhány hónapja már a folytatást is várhatjuk.

Corvo újra támad

A Dishonored 2 története mintegy 15 esztendővel az első rész eseményei után játszódik, egy a viktoriánus kori hatásokat felvonultató steampunk világban, amelyet bár Emily császárnő a korábbi konfliktusok után alapjaitól újjáépített, és hellyel-közzel a bűnözést is felszámolta, azonban egy titkos csoport váratlanul államcsínyt követ el, aminek hatására az uralkodónő, és hű társa, Corvo ismét menekülni kényszerülnek. Mivel az első részben már eleget szenvedtek azért, hogy a birodalom felvirágoztatása megtörténhessen, ezért mindketten bosszút forralnak, és elindulnak a agyvilágba, hogy felkutassák és likvidálják a felelősöket, Emily pedig ismét császárnő lehessen

A páros – akiket felváltva irányíthatunk majd a sztoriban – először Karnacába látogat, amely egy erős mediterrán hatásokat felvonultató város a Serkonos öblében. Mint olyan, hangulatát tekintve egészen más, mint az első részben megismert Dunwall, de azért a jellegzetességektől itt sem kell búcsút mondanunk, sem a társadalom széttagozódásától, ergo a gyakran őrült, kissé szokatlan megoldások, valamint a páratlan atmoszféra mind-mind visszatérnek majd a folytatásban, amely ugyanúgy egy belsőnézetes (FPS) akció lesz, mint elődje.

Tovább a kijelölt úton

A Dishonored 2 azonban nem csak a hangulat és az ábrázolásmód miatt képes azonnal belopni magát a szívünkbe, hanem azért is, mert a játékmenet szinte fikarcnyit sem változott az elődhöz mérten. A nyitott világú divat ezáltal továbbra sem hódította meg az Arkane Studios csapatát, méghozzá olyannyira nem, hogy továbbra is lineáris pályákon haladhatunk, méghozzá küldetésről-küldetésre, noha az egyes helyszíneken természetesen csak mi dönthetjük el, hogy miként oldjuk meg az elénk táruló feladatot.

A játékban ugyanis ezen a téren újfent nem kötötték meg a kezünket a fejlesztők, ezáltal lehetőségünk nyílik kegyetlen gyilkosként vérfürdőt rendezni magunk körül – nem célravezető, és az alkotás igazi ízét is elveszi –, de sokkal izgalmasabb élmények várnak ránk, ha inkább lopakodva, csendben taktikázva haladunk végig a pályákon. Ennek megfelelően rengeteg időt tölthetünk majd el azzal, hogy feltérképezzük a pályákat, kiismerjük az egyes szereplőket, az őrjáratokat, és a megfigyelések révén megtanuljunk pontosan lecsapni áldozatainkra.

Mivel az első rész óta eltelt vagy 15 év, Corvo nem tétlenkedett, ezáltal nem csak saját képességeit és tudását tudta sokkal magasabb szintekre fejleszteni, hanem ezen túlmenően Emily-nek is igyekezett átadni némi tudást. Mivel az elődben ő volt a főszereplő, ezért Corvo összességében nem sok meglepetéssel szolgál majd, a jól ismert mozdulatok, fegyverek és természetfeletti képességek járnak majd együtt vele – azért lesznek kis apróságok természetesen –, ellenben Emily irányításával már belefuthatunk néhány érdekes és izgalmas újdonságba, hiszen édesapjához mérten egészen más képességekkel bír.

A lány képes például a Domino révén mentális kapcsolatba lépni egyszerre akár két-három ellenféllel is, akiket egy megfelelő gránáttal egyszerre tud hatástalanítani, de ott a Shadow Walk, amelynek részeként az árnyékból képes olyan félelmetes csápokat növeszteni, amelyek csendben és halkan azonnal képesek eltenni láb alól az őrség tagjait. Ami mindkét karakter kapcsán ugyanaz lesz, hogy egyaránt használhatnak kardot, pisztolyt és nyílpuskát is, hovatovább a fegyvereket varázslatokkal is kombinálhatják, amelyekből egészen sajátos kis támadásokat hívhat elő a két karakter.

A megvalósítás mindenek felett

Az Arkane Studios ugyan már a bemutatkozó résszel is ügyelt arra, hogy minden téren magas minőséget garantáljon, de a Dishonored 2 kapcsán ebben a tekintetben is szintet lépnek majd. A grafikát ennek megfelelően a Wolfenstein: The New Order vagy a The Evil Within keretein belül már bizonyított id Tech 5 grafikus motor biztosítja, ami újgenerációs konzolokon is páratlanul szép küllemet biztosít a végeredménynek, de a Bethesda kiadója ragaszkodott a megfelelő hangokhoz is. Ennek megfelelően olyan híres színészek adják majd hangjukat az egyes karaktereknek, mint Robin Lord Taylor (Gotham), Rosario Dawson (Daredevil), Sam Rockwell (A Hold), Pedro Pascal (Trónok harca, Narcos) vagy Vincent D’Onofrio (Acélköpenyes lövedék).

A Dishonored 2 2016. november 11-én érkezik világszerte PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra!

Kategória: Kultúra és Művészet | Címkék: