5 ok, amiért érdemes rendszeresen sportolni!

2018. november 15.Közélet
Főoldal5 ok, amiért érdemes rendszeresen sportolni!

Minden olyan tevékenységet, fizikai aktivitásnak nevezünk, mely mozgással jár és a szervezetünk képes vele kalóriát égetni. Ezek valamilyen szinten mindennapjaink velejárói, másfelől plusz mozgás, melyet tudatosan építünk bele a napirendünkbe. A rendszeres sportolás tehát rengeteg egészségügyi előnnyel tud járni.

Lássuk most azt az 5 olyan pozitív hatást, amelyet tapasztalhatunk magunkon, ha rendszeresítjük életünkbe a testmozgást.

1. Szív

Az aktív élet és a rendszeres sportolás következtében a szívizmaink elkezdenek erősödni, ennek köszönhetően nőni fog szívünk teljesítőképessége is. Azoknál az embereknél, akik tudatosan figyelnek az egészséges életmódra, amelybe a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás is beletartozik, kisebb az szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

2. Diabétesz

Az aktív élet és a rendszeres sportolás segít megelőzni több betegség kialakulását is. Az egyik ilyen, amely akár szépen kordában is tartható, az a 2-es típusú cukorbetegség, mely rengeteg embert érint ma Magyarországon. Mozgás során az inzulin sokkal jobban ki tudja fejteni hatásait, így a vércukorszint folyamatos ellenőrzés alatt tartható.

3. Izomzat

A rendszeres mozgás hatására izmaink elkezdenek megerősödni. Ebből kifolyólag csontjaink is védettebbek lesznek majd a sérülések ellen, miközben a fejlettebb izmunk stabilitást, egyensúlyt és koordinációt ad testünknek. Az elhízás elkerülése érdekében is igen fontos szerepe van a rendszeres testmozgásnak. Sport segítségével izmot építhetünk, miközben a felesleges kalóriákat egészséges ételek fogyasztása mellett el tudjuk égetni, így azok nem rakódnak le többet a szervezet zsírraktáriban.

4. Csontok

Csontjainkra igen jó hatással tudnak lenni a gravitáció ellen ható mozgások. Ilyen például a lépcsőzés, a súlyzózás vagy éppen a futás. Az ilyen mozgásforma segítségünkre lesz, a csonttömeg megtartásában, így megtudjuk, előzni vagy éppen meg is tudjuk akadályozni a később kialakuló csontritkulást is.

5. Agy

Kutatások során bebizonyosodott, hogy a rendszeres testmozgás szépen tudja csökkenteni a szorongást és hangulatjavítóként is működik. Mozgás után sokkal kiegyensúlyozottabbak, nyugodtabbak és elégedettebbek leszünk. A hangulatjavító szerotonint elősegítése mellett a rendszeres sportolás fájdalomcsillapító, illetve általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulásáért is fontosak.

Forrás: gyeresportolni.hu

További bejegyzések

Természetese megoldások hát és derékfájásra

2024. május 22.|

Nem is gondolánk, de a derék és hátfájdalmak manapság már népbetegségnek számítanak. Rengetegen küzdenek ezzel a problémával, és ha nem teszünk ellene, akkor krónikus fájdalommá válhat. Szerencsére számos természetesen megoldás van a probléma kezelésére.

Így használjuk mi maximálisan a családi medencét

2024. május 21.|

Egyre többen döntenek úgy, hogy családi medencét építtetnek a kertjükbe. Ám, ha nem vagyunk előrelátók, akkor nagy csalódás érhet minket, és nem fogjuk tudni úgy kihasználni a medencéket, ahogyan azt szeretnénk.

Go to Top